Zo ook op aarde

Dit jaar hebben wij het thema "Zo ook op aarde" tijdens het ManArise event. Daarbij hebben we een gastspreker van ver, iets wat we al een aantal jaren niet gehad hebben tijdens ManArise. Dat een thema niet zomaar ontstaat en een gastspreker zomaar aanschuift, is wel te begrijpen voor een ieder. Daar gaat vaak een heel proces aan vooraf. Je bent bezig met een afstemming op wat God wil doen volgend jaar. Dat heeft alles te maken met het “nog niet zichtbare” brengen in het zichtbare. Daar gaat het thema ook over: "Uw Koninkijk kome, Uw wil geschiede, gelijk in de hemel zo ook op aarde." Dat wat al IS in de hemel, zichtbaar wordt op aarde.

Als ik terugkijk op mijn jaren met ManArise zijn de thema's voor het jaar dat komt ook jaarthema's voor het proces wat God doet in mijn leven. Daar wil ik wat over delen met jullie, als een getuigenis wat God gedaan heeft en hoe we tot nu gekomen zijn.

Eind vorig jaar kreeg ik het boek "Cultuur van eer" van Danny Silk in handen. Ik heb het boek van kaft tot kaft met tranen gelezen, het raakte mij enorm. Ik ga hier geen boekbeschrijving geven, maar om een beetje context te krijgen wordt in het boek gesproken over een “cultuur” van eer. Een cultuur die de Bethel kerk in Redding, Californië kenmerkend is voor de manier van kerk zijn (om het zo in eigen woorden te zeggen). Tijdens het lezen raakte de Heilige Geest iets diep van binnen aan. Onbegrijpelijk waarom dit gevoel zo sterk was, maar ik had het idee; ik moet hier naartoe, naar deze plek. Ik ervaar dat God iets bijzonder gaat doen in mijn leven. “Heer, doe een wonder dat ik er kom (quick way), maar ik ga desnoods sparen om er te komen.”, was mijn gebed. Binnen twee weken werd de volledige reis gedoneerd en voorzag God in de quick way (ben 2 dagen overstuur geweest hoe God werkte in dat moment).

Op dag 1 van de conferentie daar sprak ik tijdens de worship uit naar God: “Heer, ik ben hier. U heeft mij hier gebracht. Ik ben U eeuwig dankbaar voor het wonder. U heeft een plan. Doe uw wil in mij. Ik geef mij over.” Ik ging zitten en toen kreeg ik dé whatsapp van thuis. “Ik ga met Nathanael (oudste zoon) naar het ziekenhuis. Hij klaagt weer over pijn in zijn onderbuik.” Niet direct iets nieuws voor ons, maar die avond in de rust (ochtend in NL) belde ik naar Bernadette, mijn vrouw, om te vragen hoe het nu gaat. Net op dat moment kwam zij weer aan bij de afdeling en onze zoon schreeuwde de hele afdeling bij elkaar. Met spoed naar de ok. Mijn vrouw hing op, moest aandacht daar geven. En daar zat ik. Midden in de nacht. Helemaal alleen. Ver weg. Ik kon niets. Alleen maar bidden. En de grootste worsteling van mijn leven begon. En in dat moment ontdekte ik waarom ik daar moest zijn.

Ik ontdekte dat in het diepst van mijn hart ik geloofde dat God goed is, verhoort, geneest, voorziet, is wie Hij is…. maar voor de ander. Mijn vertrouwen op en kennen van God werd enorm onder druk gezet. En de leugen dat Hij er niet voor mij was kwam naar boven, in de vorm van boosheid en frustratie overigens. Ik ben niet teruggevlogen naar Nederland (in overleg met mijn vrouw), maar heb de tijd daar gebruikt om hier doorheen te werken. Heb in een counseling sessie God ontmoet en persoonlijk horen spreken in deze gebieden van mijn leven. Daar waar ik voorheen in situaties waar ik niet zag wat ik vond dat God moest doen en ging twijfelen aan wie God is, is daar een ommekeer ontstaan in mijn denken dat God IS. De “Ik ben” werd een realiteit voor mij. En ik kwam tot leven.

Zijn de omstandigheden in mijn leven allemaal anders? Sommige wel, doorbraken mogen meemaken op veel gebieden. Maar ook nee, we leven in een gebroken wereld en er is puin op te ruimen, keuze te maken. Maar door de ontmoeting met God weet ik nu; wat ik zie is een weerspiegeling van wat nog niet is, maar waar uw koninkrijk zichtbaar gaat zijn.

Een belangrijke opmerking. Ziekte, dood, ellende; dat is de taakomschrijving van de vijand. Dus was het God die mijn zoon ziek maakte? Nope. Absoluut niet. Maar God gebruikt alle dingen ten goede, zo ook dit. Voor hen die willen weten hoe dit afgelopen is; hij had een geperforeerde blindedarm ontsteking met een infectie in de maag. Heeft meerdere complicaties meegemaakt en is uiteindelijk 2 weken in het ziekenhuis geweest. 1 week zonder z’n vader, 1 week met. Voor ons als gezin zijn in die momenten zoveel mooie dingen gebeurt. Een groot getuigenis dat God er was in elk moment en ons hierdoor heeft geholpen. En voor mijn staat vast: God IS goed!

Tijdens deze reis kwam ik in aanraking met onze spreker, Steve Beaumont. Het moment dat hij op een ochtend iets deelde op het podium ervoer ik van binnen; dit is de man voor ManArise. Down to earth gast, transparant in zijn delen, maar in alles leeft hij vanuit het hemels perspectief. En daarin ook geweldige wonderen van God meemaakt. En juist op maandag en niet alleen op zondag ;) Ik zie enorm uit naar zijn spreken komende ManArise!

Blijf op de hoogte

Ontvang onze nieuwsbrief

Wij waarderen je privacy. Geen van de gegevens op de site worden gedeeld met derden.

Onderdeel van Kingdom Ministries

ManArise
Event
Netwerk

Copyright © 2019. Alle rechten voorbehouden.